Viktigt om ditt lönekonto

Från och med den 1 oktober behöver alla nyanställda och kontobytare själva gå in på Nordea (den bank som hanterar GIL:s löneutbetalningar) och ange vilket konto de vill ha sin lön insatt på. Anmäls inte kontot i tid kommer lönen via utbetalningsavi, vilket kan bli krångligt, så våra löneadministratörer uppmanar den som berörs att göra detta så snart som möjligt. För direktlänk till Nordea och mer detaljerad information, se under bilden.
Bild på en hund med flaskpost

Vem är nyanställd

Med nyanställd syftar vi på personer som är nya i GIL, inte de som byter arbetsplats/arbetsledare inom GIL.

För den som byter konto

Om du byter lönekonto måste det anmälas till respektive löneadministratör också – inte bara till Nordea alltså!

Så här anger du ditt lönekonto hos Nordea

Det är lätt, gå bara in på länken: https://salaryservice.nordea.se/kvw/static/welcome Om arbetsgivarnummer efterfrågas så ska du ange 633394. Undrar du något kontakta din lönedadministratör.