Vi söker ny löneadministratör till göteborgskontoret

Vi behöver en ny medarbetare på heltid när nu en av våra löneadministratörer söker nya utmaningar. Vi söker dig som är en prestigelös lagspelare med ”hjärtat på rätt ställe” och känner ett engagemang för mänskliga rättigheter och gillar människor lika mycket som siffror. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra människor, uppskattar humor och har nära till skratt. Du är mån om att hitta lösningar i såväl små som stora frågor och du har skinn på näsan när situationen så kräver. Vi hoppas att din plan är att komma till GIL för att du vill växa med oss.
Bild på en hund med en ansökan i munnen

Dina arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter är i första hand att bereda lön från ax till limpa, handlägga reseräkningar och traktamenten, hantera diverse utlägg som exempelvis friskvård och skriva olika former av intyg. Idag består den administrativa avdelningen av sex personer; en administrativ chef, en redovisningsekonom, två ekonomiassistenter samt två löneadministratörer.

GIL bedriver utbildning i egen regi och du kommer tillsammans med dina kollegor att hålla i den del av utbildningen som berör löneområdet, till exempel hur man som anställd redovisar timmar i vårt tidrapporteringssystem. Du kommer också att, likt övriga kollegor, vara kontoret, assistansberättigade och anställda behjälplig med råd och stöd i lönerelaterade frågor samt utföra i övrigt förekommande arbetsuppgifter på kontoret. På sikt kan tjänsten komma att innehålla inslag av andra ekonomiska frågor.

Din profil

För att passa i denna tjänst ser vi att du har en gymnasial utbildning inom löneadministration och tidigare erfarenhet av löpande lönearbete i minst två år. Du har självklart goda kunskaper i Officepaketet. Vi förväntar oss att du har systemerfarenhet och ser det som en meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Hogia ekonomi, Hogia lön och Hogia personal. Som person är du positiv, strukturerad och noggrann och har förmågan att arbeta såväl i grupp som självständigt.  Du är mån om att hitta lösningar i såväl små som stora frågor och du har skinn på näsan när situationen så kräver. Det är meriterande om du själv eller någon i din närhet har egna erfarenheter av funktionsnedsättning.

Ansökan

Tjänstens tillträde är snarast med hänsyn tagen till eventuell uppsägningstid. Du kommer att arbeta på göteborgskontoret och tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent, med en inledande provanställning på sex månader. GIL samarbetar i denna rekrytering med rekryteringsföretaget Söder & Co. Skicka gärna in din ansökan via Söder & Co’s hemsida www.soderco.se. Sista ansökningsdag är 2017-08-20. Vi tillämpar löpande urval eftersom tjänsten tillträds så snart som möjligt.

För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Friberg på 0760 – 50 20 57 //
lina.friberg@soderco.se eller Niklas N Ekeblad 0733 – 43 41 11 // niklas.ekeblad@soderco.se på Söder & Co.

Om företaget GIL

GIL är en assistansanordnare som sedan 1989 samordnar personlig assistans i kooperativ form utan vinstintresse. Vi arbetar utifrån Independent Living, och gillar filosofin om varje persons rätt att själv bestämma över sitt liv. Den människosynen genomsyrar allt vårt arbete. GIL har omkring 250 assistansberättigade och cirka 1800 personliga assistenter anställda. Vi har vårt huvudkontor i Göteborg och två mindre kontor i Varberg och Uddevalla.

På GIL anser vi att personer med funktionsnedsättning ska kunna välja sitt liv och förverkliga sina drömmar precis som alla andra. Vi är socialpolitiskt aktiva och arbetar för mänskliga rättigheter och mot diskriminering. Verksamheten drivs utifrån ledorden utmanande, självbestämmande och nätverk. Målet med vårt arbete är att GIL:s assistansberättigade får ökad livskvalitet, tryggt självbestämmande och kontroll över den egna assistansen. Läs mer om GIL på vår hemsida www.gil.se.