Retard Beer

Kampanj

De sista flaskorna med CP-öl säljs i dagarna. Samtidigt presenteras uppföljaren: Retard Beer. Retard Beer är en öl som kommenterar ett efterblivet samhälle och som knyter an till frågan om att vi har fulla rättigheter! Dessutom är ölen en perfekt gå-bort-present! Testa och se vilka samtal som vaknar! Finns på bolaget från juli 2017.

Läs mer

CP-ölen är tillbaka!

Nyhet

Kommer ni ihåg CP-ölen? Ölet som såg dagens ljus 2013 och var motor i en av våra kampanjer med syfte att uppmärksamma otillgängliga krogmiljöer och fördomsfullt bemötande? I alla fall så blev ölet en stor succé. Kampanjen belönades med en rad kreativa priser, utsågs till mest minnesvärda kampanj under Almedalsveckan och plockades upp av nyhetsredaktioner världen över, bland annat Fox News, och BBC. Som om det inte vore nog visade sig ölet vara ett riktigt bra hantverksöl också, skapad av en av Sveriges mest omtalade bryggare: Olle Andersson.

Läs mer

CP-ölet

Kampanj

GIL driver vid sidan om den ordinarie verksamheten opinion för att synliggöra funktionsnedsattas situation och minska olika typer av diskriminering. Fokus ligger på att synliggöra problem och fördomar på ett sätt som ger upphov till samtal och eftertanke. Ett av dessa problemområden har vi identifierat som "den fördomsfulla snällheten" och i kampanjen En helt vanlig CP-öl är det vad vi vill belysa. Ölet är gott, dessutom har det vunnit allt från ägg i Guldäggsgalan till priser så som Årets glädjepridare. Ölet har blivit utnämnt till Årets snackis under Almedalsveckan, säljs på utvalda krogar och finns i Systembolagets beställningssortiment. 

Läs mer
Visar 3 av 3