Hur ser ditt assistansbeslut ut?

Spara i din kalender

I denna utbildning försöker vi bringa klarhet i hur kommunen och Försäkringskassan arbetar med assistansbeslut. Vi går igenom beslutsprocessen gällande assistans, LSS och SFB. Vi svarar på dina frågor och går igenom själva ansökningsprocessen. Vad bör du tänka på och vilka intyg behöver du ha? Hur går utredningsprocessen till och vem är det som utför den?

Läs mer

Information

  • Datum
    2017-03-30
  • Tid
    10:00 - 15:00
  • Målgrupp
    Arbetsledare
  • Lediga platser
    Ja
  • Kostnad
    Gratis
  • Sista anmälningsdag
    2017-03-16
  • Plats
    GIL, Mölndalsvägen 30B
    Göteborg, 412 63 Sverige

Anmäl dig

Du behöver alltid anmäla dig till våra utbildningar. Glöm inte att ange om du har behov av särskild kost, hörslinga eller liknande så att vi kan tillgodose just dina behov.

Anmälan är bindande så snart du fått en bekräftelse på att det finns en ledig plats till dig. Avboka om du får förhinder eller blir sjuk, så att vi kan erbjuda din plats till någon annan! Du som är assistent måste komma överens med din arbetsledare om när det passar att du går på utbildning.

Cirka 1-2 veckor före den utbildningen du anmält dig till startar, så skickas en kallelse till dig med all utbildningsinformation.

Om du vill anmäla dig till en utbildning per telefon, så ring Sara Gustin på 031-63 21 96!

* Obligatoriska fält